Return to Din jurnalul unui călător

Călătorie în Catalunia

Călătorie în regiunea spaniolă Catalunia

din 29 martie 2008 până la 9 aprilie 2008

Am început călătoria mea pe continentul meu natal, după terminarea orelor de curs la liceul la care predam şi după ce am ajuns pe Aeroportul Internaţional Dulles, în Virginia de peste gârlă, pentru un zbor scurt. De pe JFK, în New York de unde urma să iau un zbor al companiei spaniole ,,Iberia” până la Madrid, unde urma să schimb din nou avionul pentru a ajunge în sfârşit la Barcelona.
Era însă o primăvară capricioasă şi avionul meu de legătură la New York s-a lăsat cam mult aşteptat, aşa încât sosirea pe JFK Airport s-a făcut cu întârziere. Cursa mea, Iberia, pentru Madrid decolase deja, dar mai era o a doua cursă a aceleiaşi companii mai târziu. Pe aceasta n-am mai scăpat-o, şi, după câteva ore eram în zbor spre Madrid.
La Madrid am ajuns în dimineaţa următoare şi am aterizat din nou pe cel mai mare aeroport al Spaniei, Barajas International, unde urma să aştept un alt avion spre prânz, care să mă ducă la Barcelona. A sosit şi cursa de Barcelona şi după aproape o oră de zbor am aterizat pe aeroportul El Prat, al doilea că mărime în Spania şi servind mai multe linii aeriene. El deserveşte zboruri spre alte destinaţii europene, dar şi africane, asiatice, latin-americane şi chiar din Orientul Mijlociu.
Puntea aeriană Madrid-Barcelona a fost cea mai frecventată soluţie pentru legătură dintre primele două oraşe ale Spaniei până în 2008 când, o legătură de tren ultrarapid, asemănătoare TGV-ului franţuzesc, a fost introdusă. Aceasta acoperă distanţa în două ore şi douăzeci de minute, devenind foarte populară în special celor care circulă frecvent între cele două oraşe. Există din aerogară o linie de tren ce leagă aeroportul cu liniile de metrou şi pe aceasta am folosit-o şi eu ca să ajung în centrul oraşului. Dar înainte, pe aeroport urma să schimb nişte bani. Îmi trebuiau euro, aşa încât am folosit unul din bancomatele aeroportului, apoi am cumpărat o hartă a regiunii pentru că ştiam că voi mai călători şi în afara Barcelonei. Am luat apoi acel trenuleţ compus doar din câteva vagoane şi, după câteva staţii am schimbat cu linia de metrou a Barcelonei. Ştiam că şi aici am rezervare la un hotel, undeva mai departe de centru şi mai aproape de parcul Guell şi de catedrală catolică ,,Sagrada Familia”.
Făcând schimbarea cu metroul, a trebuit să aflu la ce staţie urma să cobor pentru a ajunge la hotelul meu. Am aflat şi acest lucru şi în scurt timp am ajuns şi la acea staţie subterană. Am urcat la suprafaţă, am văzut că se refăceau faţadele clădirilor, nu numai acolo ci în tot oraşul, se poate vedea în fotografiile postate de mine.
Pe măsură ce avansam pe o arteră principală, mă şi interesam de adresa hotelului meu. În curând am aflat de la o florăreasă că trebuia să fie pe una din străduţele aflate lângă un pasaj subteran al acelei artere stradale, mergând tot înainte. Am ajuns la pasaj, m-am încurcat de vreo două ori, după care am găsit străduţa, şi în sfârşit, hotelul la care aveam să înnoptez. Primul lucru pe care l-am făcut când am ajuns la recepţia hotelului a fost să achit costul închirierii şi recepţionerul, un tânăr localnic, a fost mulţumit. Apoi mi-a oferit câteva informaţii valoroase : cum să ajung la catedrala aflată încă în construcţie, vorbeam de celebra ,,Sagrada Familia”, operă a renumitului arhitect catalan, Antoni Gaudi.
Acesta este autorul multor capodopere artistice catalane : La Pedrera, Park Guell, Casa Barttlo, şi altele tot atât de interesante, mai ales prin folosirea stilului de construcţie de inspiraţie maură. Ceea ce arabii au lăsat în multe locuri din Spania.
Numele trenului de mare viteză spaniol este ,,AVE (Alta Velocidad Espanola)” şi urmează să fie transferat ca soluţie inginerească în multe ţări ale Americii Latine, precum Argentina, Brazilia, Columbia şi altele.

Prezentare realizata pentru dumneavoastra de: Corina & Bogdan Simeanu

Folosim și cookies din motivele menționate pe pagina -> Politica de confidențialitate X